sâmbătă, 31 martie 2012

NOUTATI DE LA CURTEA CONSTITUTIONALA

 http://www.pesurse.ro/#/2012/3/14/curtea-constituional-a-decis-c-plata-mrirea-impozi/

Au trecut cam neobservate și necomentate deciziile 223 şi 224 pronunţate,
în 13 martie 2012, de  Curtea Constituţională, în temeiul art.146 lit.d)
din Constituţie, asupra excepţiilor de neconstituţionalitate, referitoare
la dispoziţiile art. 259 alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma în
domeniul sănătăţii.
Cu unanimitate de voturi, Curtea a constatat că dispoziţiile art.259
alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, sunt
constituţionale în măsura în care se interpretează în sensul că procentul
de 5,5 se aplică numai asupra veniturilor din pensii care depăşesc 740 de
lei".
Conform alin.2 al articolului 259 din legea 95/2006, “pentru pensionari
contributia datorată de acestia se aplică numai la veniturile din pensiile
care depășesc limita supusă impozitului pe venit, se calculează pentru
diferența între cuantumul pensiei și această limită și se virează odată cu
plata drepturilor banești asupra cărora se calculează de către cei care
efectuează plata acestor drepturi”.
Probabil că nu se vor grăbi să dea înapoi banii reținuți ilegal.  M-am
adresat casei sectoriale de pensii a M.Ap.N.  cu o cerere pentru a mi se
restitui sumele încasate ilegal, după un model conceput de un coleg și
postat în attachments.

Col (r) Luminita Petrescu, secretar al Filialei 1 Sector 3

Preluat de pe pagina Departamentului Juridic

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
                 Departamentul Juridic
Adresa: Bucuresti, Bd. Poligrafiei, nr. 4, Sector 1, cod postal 013705
E-mail scmdjuridic@yahoo.com Site http://sindicatulcmd.blogspot.com          Telefon mobil : 0736 601143, 0736.601110, Fax :  0318177371
Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
                                                                                                      


Comunicatul nr. 13 din 30.03.2012

I.                   PROBLEME DE INTERES REZULTATE DIN INTALNIREA CU REPREZENTANTII CASEI DE AVOCATURA GILCA&VASILIU
         In 26.03.2012, la sediul Casei de avocatura Gilca &Vasiliiu, a avut loc o intalnire de lucru a reprezentantilor SCMD cu avocatii Costel Gilca si Razvan Vasiliu. Din partea SCMD au participat urmatorii : Col (r) Mircea Dogaru – presedintele SCMD,  Gl mr (r) Constantin Nastase – vice presedintele SCMD, Col (r) Monica Caloian – seful Departamentului Juridic, Col (r) Teodor Condurovici si Col (r) Ioan State – membri ai Departamentului Juridic, Lt Col (r) Iulian Antone – presedintele Filialei Slobozia, Lt Col (r) Costel Lesnic – membru al Compartimentului  juridic al Filialei Slobozia, Col (r) Vasile Mihai – consilier juridic in Departamentul Juridic al SCMD.
        In urma discutiilor au rezultat urmatoarele aspecte:
-la 03.04.2012 se va incheia faza primului termen de judecata in pasul « 1a » ;
- pentru reclamantii din pasul « 1a »  care nu mai sunt membrii de sindicat, dosarele se vor fi disjunge si se va stabili un nou onorariu pentru acestia ;
- onorariile de succes pentru deciziile favorabile definitive si irevocabile pe recalculare au fost achitate doar in proportie de  aprox. 20%. Facem un apel sustinut la BO ale filialelor, care au membrii de sindicat aflati in aceasta neplacuta situatie a neplatii acestui onorariu, sa ia masurile de urmare necesare in timpul cel mai scurt si sa achite aceste sume de bani in conformitate cu detaliile transmise prin Comunicatul nr.4/27.01.2012;
- ca element de noutate,  este pregatita si gata de expediere prima actiune la CEDO, pentru colegii din Vrancea, unde termenul de 6 luni de la data ramanerii definitive si irevocabile a hatararilor nefavorabile, pe recalculare, se apropia de sfarsit; pentru acest demers, dl av. C. Gilca si-a exprimat speranta legitima ca o eventuala actiune la CEDO trimisa de altcineva, avand ca obiect contestarea pensiilor militarilor, sa fie bine conceputa si argumentata, pentru a nu se primi o sentinta nefevorabila care apoi sa fie aplicata ca decizie pilot tuturor celorlalte actiuni ulterioare;
- referitor la CEDO, actiunile viitoare  pe recalculare pentru membrii SCMD care au fost reprezentati in instantele nationale de Casa de Avocatura Gilca &Vasiliu se inscriu in onorariul achitat deja de SCMD; pentru ceilalti membrii SCMD, care vor dori sa fie reprezentati la CEDO de
aceasta casa de avocatura, vom comunica ce documente trebuie trimise si ce onorariu va trebui achitat (de indata ce aceste aspecte vor fi stabilite);
-in pofida cererilor exprese ale avocatilor, unele complete de judecata continua sa se pronunte numai pe capatul de cerere referitor la cuantumul pensiei; judecatorii sunt suverani, nu pot fi obligati sa faca ceva ce acestia nu considera sa faca, dar in aceste situatii furnizeaza motive serioase – si pe acest considerent – pentru a urma calea de atac: recursul;
- avand in vedere situatia creata de Casele de pensii sectoriale prin emiterea a doua sau mai multe decizii de revizuire a pensiei unui numar mare de persoane, s-a convenit asupra unui act aditional la contractul de asistenta juridica si reprezentare conform caruia onorariul se modifica, numai in situatia in care actiunea in instanta a fost deja deschisa, dupa cum urmeaza: pentru prima decizie – o majorare de 70 ron (incl tva), pentru a doua, a treia s.a.m.d. – cate 30 ron de fiecare decizie ;
- avocatii au acceptat sa acorde, in zilele de marti si joi, intre orele 14.00 si 16.00, in baza unui accept anterior obtinut telefonic sau prin email, consultatii juridice in procesele noastre;
- incepand de luni, 02.04.2012, documentele necesare deschiderii actiunii in instanta se vor preda la filiale in 4 exemplare, cu mentiunea ca acolo unde sunt mai multe decizii, xerocopiile ultimei decizii vor fi atasate la setul de documente, in timp de copiile celorlalte decizii vor fi predate intrun plic separat; incepand cu aceiasi data, avand in vedere volumul de munca din cadrul colectivului tehnic al casei de avocatura, reprezentantul acesteia nu se va mai deplasa la filiale, reprezentantii acestora vor preda documentele la sediul Casei de avocatura Gilca&Vasiliu din Bdul C. Coposu nr. 4, in zilele de luni si joi intre orele 13.00 si 15.00. Atentie la termene: dosarele vor fi depuse cu suficient de multe zile in avans fata de termenul de decadere pentru a avea timpul necesar sa fie prelucrate.

II. CU PRIVIRE LA RELATIA CU CASELE DE PENSII SECTORIALE

         Va informam ca la demersul Departamentului Juridic referitor la contributia la pensia suplimentara si la procesul de regularizare, au raspuns  doar Casele de pensii sectoriale ale MAI si SRI (cu intarzire). Aceste raspunsuri sunt strict formale, nu sunt sub niciun aspect angajante, nu fac decat sa redea citate din acte normative. Casa de pensii sectoriala a MApN nu s-a « obosit »  sa ne raspunda nici macar in acest mod formal.
         Referitor la situatia regularizarii drepturilor de pensie (nn - in cazul in care nu intervin modificari legislative intre timp), Sectorul Relatii cu Cetatenii din cadrul SRI ne informeaza ca « acest proces se va desfasura in conditiile descrise in cadrul art 7 din OUG nr. 1/2011, respectiv pana cel mai tarziu 31martie 2012, sumele de plata se vor achita pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2012, iar sumele de recuperat se vor retine din drepturile de pensie, in conditiile legii » 
         In saptamana care urmeaza vom face un alt demers adresat acestor institutii, cerandu-le sa ne precizeze cum respecta prevederile legale referitoare la incadrarea in conditiile de munca ale militarilor trecuti in rezerva cu drept de pensie.

III. IN LEGATURA CU SUMA DE 50 RON DE CARE NU AU BENEFICIAT UNII DINTRE COLEGII NOSTRI

          Prin Comunicatul nr. 5/03.02.2012 v-am informat asupra faptului ca Departamentul Juridic a fost de acord ca membrii SCMD, cu vechime din 2009 sau 2010 (cotizatii platite in acei ani) - si care nu au beneficiat sub nicio forma de suma de 50 ron platita de sindicat - sa beneficieze de acesti bani in procesele pe revizuire, pe principiul egalitatii de tratament. Departamentul Juridic a solicitat Comitetului Director sa aprobe acest lucru, dar pana in prezent problema respectiva, de natura financiara, nu a putut fi discutata in acest for decizional. Vom insista in continuare pe aceasta tema, astfel incat problema respectiva sa fie rezolvata favorabil pentru colegii nostri; va vom tine la curent.   

Nota: Continutul comunicatului a fost aprobat in sedinta Dep. Jur. din 29. 03 a.c.
Seful Departamentului Juridic

Col (r) Luminita Petrescu, secretar al Filialei 1 Sector 3

joi, 29 martie 2012

Alegeri Locale - Primaria sectorului 3

REPUBLICARE

Informam pe membrii de sindicat, ca intre filiala noastra si PSD sector 3 a fost incheiat un protocol de colaborare. In baza acestui protocol precum si a afirmarii disponibilitatii noastre, PSD sector 3 ne-a prezentatat posibilitatea de a trimite observatori si membrii in comisiile de votare, la alegerile locale pentru Primaria sectorului 3, candidat PSD, Robert Negoita. PSD a afirmat ca vor acorda aceasta acreditare cu prioritate catre membrii SCMD pentru ca militarii sunt recunoscuti pentru spiritul de organizare, loialitate, constiinciozitate in ceea ce intreprind. Se va asigura in prealabil instructaj din partea PSD. In ziua alegerilor, activitatea va dura mai mult de 12 ore si va fi remunerata, deasemenea se vor asigura trei mese, apa minerala, cafea.
Cei care doresc sa desfasoare aceasta activitate, vor trimite un SMS pana cel tarziu 03. 04. 2012, la unul din urmatoarele nr. de telefon: 0736.600.970, sau 0736.600.969, sau 0736.600.972, cu Numele, Prenumele si Adresa din buletin. Lista va fi predata PSD sector 3 in vederea obtinerii acreditarilor respective dupa care se va lua legatura cu dvs. Succes in alegeri !

Biroul Operativ al SCMD  Sector 3 Filiala 1

Comunicatul Consiliului de Coordonare din 27.03.2012

COMUNICATUL CONSILIULUI DE COORDONARE
A FILIALELOR SCMD DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI ȘI JUDEȚUL ILFOV PRIVIND INTÂLNIREA INFORMALĂ CU REPREZENTANȚII M.Ap.N
Preluare de pe blogul sectorului 6

1. In data de 22 martie 2012, la solicitarea Consiliului de Coordonare a Filialelor SCMD din Municipiul București și Județul Ilfov, la sediul MApN s-a desfașurat o întâlnire de informare cu reprezentanți ai ministerului, activitate care a vizat, în principal, procesul de recalculare/revizuire/regularizare a pensiilor militare, dar și alte aspecte privind activitatea SCMD, cu referire la accesul filialelor în spații de lucru aparținând MApN.
2. La activitate au participat:
- Din partea Consiliului de Coordonare:
  • Dl. Col.(r) Tudor Marian - președintele Consiliului de Coordonare
  • Dl. Gl.lt.(r) Băhnăreanu Neculai - vicepreședinte Filiala 1/Sector 2 București
  • Dl. Col.(r) Neagu Gheorghe - președinte Filiala 1/Jud. Ilfov
  • Dl. Col.(r) Ionașcu Victor - secretarul Consiliului de Coordonare
- Din partea MApN:
  • Dl. Ozunu Mihail-Vasile - Secretar de stat pentru relația cu Parlamentul, informare publică și creșterea calității vieții personalului
  • D-na Gl.mr. Lupu Maria - șef Direcție Financiar-Contabilă
  • Dl. Col.dr. Zanfir Constantin - Locțiitorul șefului Direcției pentru Relația cu Parlamentul și Asistență Juridică
  • Dl. Col Niculescu Viorel - locțiitorul șefului Casei de Pensii Sectoriale a MApN
3. Principalele aspecte reieșite în urma întâlnirii de informare.
Delegația Consiliului de Coordonare a supus atenției reprezentanților ministerului un set de probleme la care a solicitat răspunsuri punctuale, după cum urmează:
     a. Ce măsuri va dispune MApN, respectiv Casa de Pensii Sectorială, când va primi o sentinţă a instanţei, definitivă şi irevocabilă, în care se hotărăşte:
  • admiterea acţiunii aşa cum a fost formulată de reclamantul pensionar militar;
  • anularea deciziei de respingere a contestaţiei introdusă de pensionarul militar emisă de Comisia de contestaţii pensii din cadrul MApN;
  • anularea deciziei de revizuire a pensiei emisă în baza OuG nr. 1/2011;
  • menţinerea în plată a deciziei de pensie în baza căreia pensionarul militar a ieşit la pensie;
  • obligarea Casei de Pensii Sectorială a MApN la plata diferenţei dintre suma plătită efectiv în baza deciziei de revizuire a pensiei şi drepturile de pensie stabilite prin decizia cu care pensionarul militar a ieşit la pensie.
     b. Având în vedere faptul că pensionarul militar este obligat prin lege să conteste decizia de pensie în termen de 30 zile de la comunicare, la Comisia de contestaţii pensii din MApN, astfel aceasta va rămâne definitivă, de ce nu se aplică o măsură cu caracter asemănător şi în cazul în care Comisia de contestaţii pensii a MApN nu răspunde la contestaţie în termenul maxim legal de 45 zile de la primire şi nici la toate solicitările formulate.
Solicităm verificarea tuturor termenelor în care s-a răspuns până în prezent la contestaţiile formulate de pensionarii militari şi să ne comunicaţi persoanele care se fac vinovate de încălcarea legii şi măsurile ce vor fi dispuse împotriva acestora.
Legea nr. 233 din 23 aprilie 2002, pentru aprobarea O.G. nr.27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor (publicată în M.O.nr.296/30 aprilie 2002) prevede la art.8 şi art.9 următoarele:
  • Art.8 Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.
  • Art.9  În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare amănunţită conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art.8 cu cel mult 15 zile. Cine a aprobat prelungirea ilegală a termenelor de răspuns şi pe ce motiv ? Poate doar pentru a întârzia atacarea deciziilor în justiţie.
Răspunsurile primite sunt standard, toate contestaţiile fiind respinse. În conţinutul deciziilor emise de Comisiile de contestaţii pensii nu se face referire la nici unul din argumentele personale ale petentului deşi unii au contestat deciziile emise numai în baza calculului pe salariul mediu brut, iar alţii pe baza veniturilor salariale identificate parţial sau total. Comisia nu a citit şi cu atât mai mult nu a analizat cu atenţie fiecare contestaţie în parte, atâta timp cât răspunsurile sunt identice, schimbându-se doar numele şi CNP-ul.
În Monitorul Oficial nr. 318 din 09 mai 2011 este publicat Ordinul nr. 1453/M.34/18.769/10.161 din 04.05.2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi structura Comisiei Centrale de Contestaţii din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice precum şi pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi structura Comisiilor de contestaţii din cadrul MApN, MAI şi SRI , act emis de MAI. La art.3 se prevăd următoarele: ”Casa Naţională de Pensii, MApN, MAI, şi SRI vor adopta măsurile privind constituirea, în termen de 15 zile de la data publicării prezentului ordin a Comisie Centrale de Contestaţii şi respectiv a Comisiilor de contestaţii prevăzute la art. 149 alin. (1) din Legea 263/2010”. Altfel spus Comisiile de contestaţii au devenit funcţionale începând cu data de 24 mai 2011. Dar, în art. 150 alin. (2) din Legea nr.263/2010 se prevăd următoarele: ”Organizarea, funcţionarea şi structura ..., respectiv a Comisiilor de contestaţii care funcţionează în cadrul MApN, MAI şi SRI se stabilesc prin ordin al ..., în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi”. Astfel, având în vedere că Legea 263/2011, a fost publicată în M.O. nr. 852 din 20 decembrie 2010, rezultă că aceste Comisii de contestaţie trebuiau să funcţioneze, legal, începând cu 20 ianuarie 2011.
     c. În cursul anului 2011 pensionarii militari au trimis adrese, la unităţile în care şi-au desfăşurat activitatea, pentru a li se elibera adeverinţe cu veniturile brute lunare, în baza Legii nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale care prevede că, ”Creatorii de documente sau, după caz, persoanele juridice succesoare ale acestora sunt obligaţi să elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice şi a persoanelor juridice, certificate, copii şi extrase de pe documentele pe care le creează ...” şi a Legii nr. 223/2002 care precizează că, ”Certificatele şi adeverinţele eliberate vor conţine, în mod obligatoriu, pe lângă situaţiile sau datele a căror confirmare sau atestare se solicită, şi menţionarea documentului din care rezultă acestea”.
Nu s-a răspuns la nici o cerere conform legilor menţionate mai sus, motiv pentru care pensionarii militari se află în imposibilitatea verificării corectitudinii datelor din adeverinţele eliberate de unităţile MApN în comparaţie cu statele de plată aflate în arhiva ministerului.
Modul de întocmire a acestor adeverinţe dovedeşte încălcarea flagrantă a prevederilor art. 5 din O.G. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autoritaţile publice si locale, cât şi ale art.125 din H.G. 257/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii 263/2010, prin care se face referire la răspunderea pe care o au angajatorii sau orice alţi deţinători de arhive pe linia legalităţii, exactităţii şi corectitudinii datelor înscrise în adeverinţele pe care le eliberează, în vederea stabilirii, recalculării sau revizuirii drepturilor de pensie.
     d. OuG nr. 1/2011, are doar trei anexe, astfel:
  • Anexa nr.1 - referitoare la cuantumul soldelor de grad şi soldelor de funcţie minime corespunzătoare gradelor militare deţinute;
  • Anexa nr. 2 - salariul mediu anual şi minim pe ţară;
  • Anexa nr. 3 - referitoare la metodologia de calcul.
Enumerarea acestor anexe şi a conţinutului lor a fost făcută pentru a demonstra faptul că, în conformitate cu art. 8 alin.1 din Metodologia de calcul privind revizuirea pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, ”veniturile brute/nete după caz, realizate lunar, utilizate la calculul punctajului lunar, cuprind drepturile salariale şi cele asimilate acestora, încasate de beneficiari conform legislaţiei în vigoare la data acordării lor”. Aceste drepturi sunt enumerate de la punctele a) la g). OuG nr.1/2011 face referire numai la pct. a), respectiv: ”… retribuţia tarifară lunară/solda lunară/salariul de bază de încadrare lunar, inclusiv indexări, compensaţii, indemnizaţii de conducere/comandă, salarii, solde de merit şi alte drepturi similare prevăzute de legislaţia in vigoare la acea data”, în timp ce la veniturile prevăzute la punctele b) -g) nu se face nici o menţiune.
Ar fi fost corect şi imperios necesar ca şi pentru aceste drepturi asimilate să existe precizări privind modul de stabilire şi reconstituire conform legii, în situaţia în care acestea nu se pot identifica, din moment ce aceste drepturi asimilate salarilor sunt prevăzute în metodologia de calcul.
     e. Procentul de creştere sau diminuare a pensiei revizuite suferă modificări şi în ceea ce privește respectarea anexei nr. 1 la OuG nr.1/2011 privind modalitatea de utilizare a datelor din anexa nr.1, în sensul că solda corespunzătoare unui grad militar cuprinde mai mulţi coeficienţi de încadrare a funcţiei (exemplu: lt.col. de la 3.10 la 3.50), iar la calculul efectiv al pensiei revizuite a fost folosit numai coeficientul minim (respectiv 3.10), dezavantajând cadrele militare care au fost încadrate pe funcţii cu coeficienţi mai mari de 3.10 (până la coefientul maxim de 3.50). În plus, statutul cadrelor militare permitea încadrarea pe o funcţie prevăzută cu un grad superior celui pe care îl avea la momentul numirii în funcţie. Anexa nr.1 din OuG nr.1/2011 prevede numai cuantumul soldelor de grad şi soldelor de funcţie minime corespunzătoare gradelor militare deţinute.
     f. Cum se va efectua regularizarea pensiilor care au scăzut în mod dramatic în urma acţiunii de revizuire când art. 17 din Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene menţionează că ”orice persoană are dreptul de a deţine în proprietate, de a folosi, de a dispune şi de a lăsa moştenire bunurile pe care le-a dobândit în mod legal (CEDO recunoscând dreptul la pensie ca reprezentând un bun, arătând că prestaţiile sociale intră sub incidenţa art. 1 din Protocolul nr. 1, independent de natura contributivă sau necontributivă a acestora). Nimeni nu poate fi lipsit de bunurile sale decât pentru o cauză de utilitate publică, în cazurile şi condiţiile prevăzute de lege şi în schimbul unei despăgubiri juste acordate în timp util pentru pierderea pe care a suferit-o”.
     g. Ce măsuri prevede conducerea MapN împotriva celor care în intervenții TV sau radio, au manifestat lipsă de decență privind aprecierile făcute asupra acțiunilor pensionarilor militari ?
     h. Care sunt preocupările MApN pentru “repunerea” în drepturi legale a tuturor pensionarilor militari privind utilizarea spațiior și utilităților prevăzute de lege și nu numai de către conducerea ANCMRR, conducere care a încălcat statutul de asociație de utilitate publică și a cerut tuturor membrilor să se subordoneze politic UNPR ?
Totodată au fost înaintate documentare privind procesul de recalculare/revizuire a pensiilor militare, documentare ce au fost afișate în cursul anilor 2011 și 2012 pe site-ul SCMD.
4. Reprezentanții MApN au făcut următoarele precizări:
  1. De natură politică:
  • tot ce s-a întâmplat până în prezent s-a datorat "voinței" clasei politice aflate la putere, dar la care nu poate fi asociată și conducerea MApN;
  • ameliorarea situației actuale depinde 100% tot de voința clasei politice, fiind absolut necesară și participarea opoziției, inclusiv în comisii și în plenul Camerei Deputaților. In acest sens există un proiect de modificare a OuG nr.1/2011, care a fost avizat favorabil de Senat, acesta găsindu-se, în prezent, în discuții, la comisiile din Camera Deputaților;
  • meritul, privind creșterea cuantumului majorității pensiilor, revine, în exclusivitate, domnului ministru Oprea;
  • la afirmația delegației noastre că, practic, de acum înainte oricând se pot declanșa alte inițiative legislative care să vizeze cuantumul pensiilor foștilor militari, cei prezenți nu au avut comentarii.
  2. De natură tehnică:
  • Legea nr.119/2010 nu se mai aplică, motiv pentru care Casa de Pensii Sectorială a MApN nu pune în aplicare hotărârile definitive și irevocabile obținute în instanță pe deciziile de recalculare;
  • revizuirea nu a vizat decizia de recalculare (la intrebarea "de ce nu au fost anulate deciziile de recalculare odată cu anularea HG 735" - nu am primit nici un raspuns);
  • la problema ridicată de către delegația noastră că   plata pensiilor, începând cu luna februarie 2011, nu a avut bază legală, nu a fost comentată  de către reprezentanții MApN;
  • procesele declanșate de membri SCMD (pasul 1a și 1b) nu mai au obiect și vor fi pierdute la marea majoritate a instanțelor;
  • ar trebui să ne concentrăm pe atacarea în instanță a deciziilor de revizuire;
  • conținutul Anexei nr.1/OuG nr.1/2011 este în favoarea pensionarilor (au fost situații când veniturile calculate după Anexa nr.1 să fie mai mari decât cele după statul de plată);
  • cifra de aprox. 6000 de pensionari cu pensii scăzute se va diminua în cotinuare pe baza noilor decizii emise, fie ca urmare a continuării aplicării Legii nr.70/2007, a valorificării timpului lucrat după ieșirea la pensie, aducerea de noi adeverințe cu veniturile obținute în armată  etc.;
  • reținerea, după regularizare, va începe în luna mai a.c. Nu au putut da detalii privind cuantumul ce urmează a fi restituit lunar și în ce perioadă de timp;
  • privitor la respectarea termenului de 45 de zile de către comisia de contestații, s-a recunoscut ca fiind o problemă pe care trebuie să o corecteze;
  • în ceea ce privește folosirea de către filialele SCMD a unor spații aparținând MApN, ni s-a transmis că, potrivit legii, acestea pot fi folosite numai de asociații sau alte structuri similare (cum este cazul ANCMRR), care au prevăzut în statut ca fiind structuri de utilitate publică, SCMD-ul neavând prevăzut acest lucru.
Precizăm că acțiunea s-a înscris în programul Consiliului de Coordonare și a solicitărilor de dialog reieșite în urma Conferintei Comune - Craiova 2012.
Totodată, prin prezentarea comunicatului dorim să înlăturăm toate speculațiile privind jocuri de culise sau urmărirea atingerii unor scopuri individuale, speculații nedemne de unii dintre colegii noștri.
Dorim să dialogăm cu toți cei care prin programe de acțiune și chiar prin acțiune directă, lupta pentru menținerea drepturilor câștigate într-o viață plină de constrângeri și sacrificii.
Membri Consiliului de Coordonare a Filialelor din Municipiul București și Județul Ilfov au fost și rămân consecvenți îndeplinirii cu strictețe a prevederilor Statutului SCMD, ale ROF și ale hotărârilor Consiliului Național al Reprezentantilor - Alba Iulia - octombrie 2011.


miercuri, 28 martie 2012

Alegeri locale - Primaria sectorului 3

Informam pe membrii de sindicat, ca intre filiala noastra si PSD sector 3 a fost incheiat un protocol de colaborare. In baza acestui protocol precum si a afirmarii disponibilitatii noastre, PSD sector 3 ne-a prezentatat posibilitatea de a trimite observatori si membrii in comisiile de votare, la alegerile locale pentru Primaria sectorului 3, candidat PSD, Robert Negoita. PSD a afirmat ca vor acorda aceasta acreditare cu prioritate catre membrii SCMD pentru ca militarii sunt recunoscuti pentru spiritul de organizare, loialitate, constiinciozitate in ceea ce intreprind. Se va asigura in prealabil instructaj din partea PSD. In ziua alegerilor, activitatea va dura mai mult de 12 ore si va fi remunerata, deasemenea se vor asigura trei mese, apa minerala, cafea.
Cei care doresc sa desfasoare aceasta activitate, vor trimite un SMS pana cel tarziu 03. 04. 2012, la unul din urmatoarele nr. de telefon: 0736.600.970, sau 0736.600.969, sau 0736.600.972, cu Numele, Prenumele si Adresa din buletin. Lista va fi predata PSD sector 3 in vederea obtinerii acreditarilor respective dupa care se va lua legatura cu dvs. Succes in alegeri !

Biroul Operativ al SCMD  Sector 3 Filiala 1

Zi de luptă pentru recâştigarea drepturilor

1 Mai 2012 – Zi de lupta pentru RECASTIGAREA drepturilor abuziv anulate sau zi de mici suprataxati si bere la litru?


In atentia tuturor membrilor SCMD, a tuturor sindicatelor si ONG-urilor partenere in cadrul Consiliului National al Societatii Civile (CNSC), a tuturor cetatenilor Romaniei care mai rationeaza normal

Doamnelor si domnilor,
Se apropie ziua de 1 Mai, cu temperaturi favorabile iesirii in natura. Se pare ca noi, cei care nu avem din afaceri exclusiv cu statul si furt pe fata bani sa petrecem 4-5 zile in Canare, Baleare sau Bali, daca Guvernul va face “pod” in ziua de luni, 30 aprilie (si e sigur ca Basescu va face ca sa scape de noi si de potentiala amenintare pe care o reprezentam), nu vom putea iesi nici macar la iarba verde. Nu numai pentru ca ne va cocosa plata intretinerii pe o luna de iarna geroasa, cand am fost nevoiti sa consumam in plus si gaz si curent, nu numai ca ne vor lichida definitiv taxele, suprataxele, impozitele, scumpirile pe sest si penibila noastra masa de Pasti, dar si daca am face prin absurd un CAR si am avea bani, n-am putea, pentru ca Puterea, ca sa mai traga o piele de pe noi, si nu de dragul mediului, a mai dat o lege, zisa a “picnicului”, care ne ingaduie sa stam in fund pe iarba doar in locuri special amenajate, in care, evident, vom plati. Cum nu sunt insa locuri special amenajate, vom plati, la fel de evident, amenzi. In acesta situatie, ne ramane varianta iesirii in strada, in toate marile orase ale Tarii. Pentru aceasta, este bine sa cunoastem ce inseamna cu adevarat, pentru lumea civilizata, ziua de 1Mai.

1 Mai, zi a luptei oprimatilor impotriva abuzurilor Puterii
Neincriminand, neacuzand pe nimeni, sa facem putina istorie adevarata!
 In ziua de 1 mai 1886, tot americanul astepta cu sufletul la gura inaugurarea Statuii Libertatii. Dar … ghinion! In ziua respectiva trebuiau reinnoite contractele de munca, iar sindicatele americane au chemat la greva generala pentru a obtine si lucrul de care un domn Ungureanu face caz astazi – ziua de lucru de 8 ore. 350.000 de muncitori au iesit in strada si guvernul tarii Libertatii le-a raspuns cu gloante. Probabil la asta se referea dl. Gittenstein, cand ne-a recomandat sa fim fericiti ca n-au tras lunetistii in noi de pe blocuri, ca in Siria. Numai la Chicago au cazut 5.000 de morti, cei socotiti a fi capii manifestatiilor fiind in mod democratic spanzurati de stalpi, in baza legii “umanistului” Linch!
La 14 iulie 1889, zi a Libertatii pentru toata lumea moderna, civilizata, pentru ca se serba centenarul caderii simbolului absolutismului si tiraniei - Bastilia, la Paris s-a inaugurat Expozitia Universala, s-a inaugurat Turnul Eiffel si s-a constituit Internationala a II-a, care a decretat, in amintirea victimelor de la Chicago – 1 Mai, drept Ziua Internationala a Muncitorilor, ce urma a fi comemorata/marcata, an de an, de toti oprimatii. Romanii au semnat prin savantul Emil Racovita. Prima aniversare/comemorare a avut loc la 1 mai 1891, cand, in Franta Libertatii, guvernul i-a impuscat pe demonstranti la Fourmies. De atunci, in toata Europa civilizata, 1 Mai este o zi de proteste a oprimatilor, de mitinguri si marsuri impotriva Puterii, organizate de toate partidele stangii si de centru-stanga, in primul rand social-democrate sau socialiste. In toate tarile civilizate, mai putin in Romania. Pentru ca in Romania, 1 Mai s-a suprapus peste 2 sarbatori ale exploziei vegetale, una traco-romanesca, alta slavo-romana, subordonate si amestecate de Biserica.

Cacealmaua romanesca de 1 Mai
Vedeti cumva partidul d-lor Oprea si Miky Spaga, partid ce se declara de stanga, capabil sa organizeze manifestatii impotriva Puterii? Nici noi! Si aceasta pentru ca, in Romania, ziua de protest a oprimatilor a fost intotdeauna confiscata de … Putere. Spre exemplu, ziua de 1 Mai 1939, mult trambitata, a fost organizata de Carol al II-lea, care a trimis la marsuri si mitinguri breslele ce luasera locul sindicatelor. Cam ceea ce vrea sa faca astazi Basescu, prin Legea dialogului social, care deschide calea inlocuirii sindicatelor cu reprezentanti ai partidelor la Putere, impusi ca mediatori intre patronate si angajati (ombudsman-ii). Zisii comunisti si utecisti, intr-o epoca in care toate partidele erau desfiintate, nu numai al lor, au petrecut cu mici, bere si lautari, in padurea Andronache, utecista Lenuta Petrescu, adica viitoarea Coana Leana, fiind aleasa “regina padurii”. Ulterior, in cartile de istorie, s-a mintit cu draci! Dupa razboi, ocupatia kominternisto-sovietica ne-a impus ample spectacole de prezentare a “maretelor realizari” sfarsite toate cu mici si bere la iarba verde. Nici o legatura cu lupta, cu oprimarea, cu mortii de la Chicago!
Dupa 1989, sindicatele ar fi trebuit sa restabileasca demnitatea Zilei de 1 Mai si in Romania, ca zi oficiala a demonstratiilor impotriva Puterii. Dar n-au facut-o, chestie pe placul domnilor si Ion Iliescu, si Emil Constantinescu si Traian Basescu, ei supralicitand chestia cu micii si berea si indemnand tineretul sa dardaie de frig si sa raga beat in zilele respective pe litoralul Marii Negre. A fost posibil datorita vechii traditii traco-romanesti, exploatata candva de biserica oficiala constantinopolitana, in interesul imparatului.

Sanjor-ul, sarbatoarea traco-romanesca
La inaintasii traci exista o sarbatoare a exploziei vegetale a incheierii semanaturilor si inceputul sezonului pastoral pe data de 23 aprilie, ziua Dumnezeului pamantului autohton, al carui nume nu s-a transmis, pentru ca era serbat prin misterii si pe care grecii l-au numit Heron sau Heroion, iar istoricii il numesc Cavalerul Trac si la nord si la sud de Dunare. Cu el au rezistat, mai intai tracii impotriva expansiunii romane, apoi traco-romanii pagani si romanii vechi, expansiunii Bizantului grecizat, prin crestinism, pana cand Biserica oficiala l-a preluat prin sincretism, l-a identificat o scurta perioada cu Isus, dupa care l-a coborat in randul sfintilor militari transformandu-l in Sfantul Militar si Mare Mucenic Gheorghe. De aceea sarbatoarea s-a numit la noi, la romani Sanjor sau Sangiorz.

Arminden – Ziua Sf. Eremia
Cand, dupa sec. VII, s-au stabilit si slavii, pe care romeii, adica grecii, i-au folosit ca aliati impotriva romanilor, s-a constatat ca si ei aveau o sarbatoare inchinata zeului pagan al turmelor care se numea Volos (adica … “romanul”) zi transferata de Biserica de pe 23 aprilie pe 1 mai, ca sa corespunda cu ziua Sf. Eremia, pentru ca Sf. Gheorghe sa treaca in plan secund. Asa a aparut, probabil la sfarsitul sec X si inceputul sec XI, ziua de 1 Mai ca zi a Sf. Eremia, sub denumirea slava de Arminden.
Absorbindu-i pe slavi, romanii au continuat sa o denumeasca, desi o serbau acum in prima zi de mai, Sanjor, Sangiorz dar si Arminden, Maial, Maiaga, Pom de mai, Prepeleac, Steag, Lemn, Stalpar, etc. si aceasta pentru ca obiceiul prevedea plantarea unui pom curatat de crengi si impodobit cu frunze si flori in curte, in tarina, in centrul satului, pentru a solicita divinitatii belsugul, impodobirea cu ramuri verzi a portilor, caselor, anexelor gospodariei, pentru protectia oamenilor si animalelor impotriva bolilor. Barbatii purtau frunze la palarie, ca protectie impotriva ciumei si strigau pe nume persoanele decedate considerate strigoi ca sa nu fure mana vitelor si holdelor. Si din perspective traco-romaneasca si din cea slavo-romanesca, 1 mai este asadar pentru noi o zi de lupta.

1 Mai- zi de lupta
Ca Sanjor, el reprezinta trecerea in revista a trupelor chemate la beleag, adica la tabara, de catre domn, intr-un cuvant LUSTRATIA, pentru ca asta inseamna “lustratia”, cautarea trupelor, nu vanarea adversarilor politici sau a patriotilor in interes strain. Ca sfant militar, inclusiv astazi, Sf. Gheorghe ne indeamna sa iesim “la tabara” de Sanjor. Deci este o datorie a noastra, a rezervistilor sa iesim in strada! Pe de alta parte, praznicul pagan la iarba verde era o forma de sfidare a mortii, in primul rand a ciumei, stramosii nostri band, in timp ce rosteau incantatii de genul :”Frunza verde de pelin/Iata-ne la Armindeni/Beau mesenii si mananca /Si de ciuma nu li-e frica”! Si din perspectiva Arminden-ului, asadar, de 1 Mai, trebuie sa sfidam ciuma portocalie, de care nu ne e frica, dar nu la iarba verde, care ne-a fost restrictionata prin lege ci pe asfalt!

Ce propunem
Propunem tuturor membrilor SCMD sa iasa in strada de 1 Mai, impotriva ciumei portocalii. Cu sau fara pelin la palarie! Propunem tuturor aliatilor nostril din CNSC sa faca acelasi lucru! Propunem organizarea de manifestari in toate orasele si, in primul rand, in Bucuresti, SCMD urmand sa obtina aprobarile legale de la Primarii. Solicitam tuturor filialelor SCMD sa ne transmita pana la data de 15 aprilie numarul de delegati pe care-i pot trimite la Bucuresti. Solicitam tuturor sindicatelor si ONG-urilor membre CNSC sa transmita in teritoriu, filialelor noastre, numarul de participanti, pe care-l pot scoate in strada, in localitatile respective si numarul de participanti pe care-l pot scoate in strada la Bucuresti sau numarul de delegati pe care-i pot aduce la Bucuresti.
Solicitam , de asemenea, copresedintilor USL, in perspectiva Contractului social pe care–l dorim sa-l incheiem, sa-si mobilizeze transportatorii-membri de partide, pentru a aduce la Bucuresti, gratuit, membrii CNSC, in ziua de 1 Mai.
In ziua de 15 aprilie a.c., in momentul in care vom avea toate aceste date, CNSC si SCMD vor lansa chemarea la actiune generala. Mentionam ca in dialogul cu liderii federatiilor sindicale si sindicatelor membre CNSC, acestia ne-au transmis ca membrii lor doresc iesirea in strada de 1 Mai, impotriva regimului care ne-a furat ca in codru, ne-a mintit, ne-a manipulat si ne-a batjocorit pe toti prin legi antieuropene si anticonstitutionale si prin iesirea hotilor tupeisti si sfidatori in media aservita. Preconizam asadar un mare miting si un mars in Capitala, mitinguri si marsuri in toate localitatile in care SCMD are filiale si in care au si sindicatele si ONG-urile partenere organizatii. Poate asa vor admite ca existam ca oameni, nu ca “virmi”, “ciumpalaci”, “betivi”, “nesimtiti”, etc!

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

vineri, 9 martie 2012

MITING ÎN ZIUA DE 14 MARTIE 2012, ORELE 11.00, PIAŢA EROILOR, ACADEMIA MILITARA


In atentia membrilor SCMD din Bucuresti si Ilfov
 
SCMD l-a atentionat pe Primul ministru, i-a atentionat si pe ministrii de resort, ca avem zeci de mii de procese in tara si un proces la Curtea de Justitie de la Luxemburg, impotriva statului roman, pe tema rapirii abuzive a dreptului nostru la proprietatea numita grad militar si discriminarii, prin transformarea pensiilor noastre, din pensii militare de stat in pensii civile, dependente de punctul de pensie.
Independent de cuantum, afirmam ca toate pensiile militare sunt platite ilegal, prin transfer de fonduri fara acte justificative si ca s-a investit propagandistic in unii dintre camarazii nostri, carora li s-au marit, prin calcul “din burta” pensiile, in cuantum, dar ca pensii de natura civila, si ei ramanand “asistati” sau “beneficiari”. In aceasta situatie, noi solicitam legalizarea prin acte normative a situatiei in cauza, deci cuantumul astfel dobandit de catre camarazii nostri, sa ramana asa deoarece este supus acelorasi principii europene: orice pensie aflata in plata este un drept patrimonial dobandit, diminuarea sa fiind considerata discriminare.
Pentru majoritatea camarazilor, militari si politisti, ale caror pensii au fost micsorate abuziv in cuantum, atentionam ca, aflandu-ne in procese cu Casele sectoriale si Guvernul Romaniei, pocese prin care am obtinut peste 1200 de hotarari definitive si irevocabile, care desfiinteaza obiectul revizuirii (decizia de pensie pe recalculare) ba, mai mult, am inceput sa obtinem hotarari definitive si irevocabile si pe revizuiri, solicitam ca executarea silita (adica plata de la 1 ianuarie 2011 a sumelor considerate in plus, ca foloase necuvenite din drepturi de pensie), sa fie sistata.
Nici Primul ministru, nici ministrii de resort nu ne-au raspuns, drept pentru care ne tinem de cuvant si iesim in strada.
Acesta este scopul mitingului organizat in ziua de 14 martie a.c., in Piata Eroilor din fata Academiei Militare, miting la care vom invita si aliati din cadrul CNSC. Va rugam sa faceti mobilizare generala printre prieteni si membri de familie, pentru a fi prezenti, incepand cu orele 11.00 la miting.

luni, 5 martie 2012

ANUNT F.F.IMPORTANT

PREZENTAŢI-VĂ DE URGENŢĂ LA SEDIUL S.C.M.D. PENTRU
ACHITAREA COTIZAŢIEI PE ANUL 2012, STRICT NECESARĂ
DECONTĂRII CĂTRE CABINETUL DE AVOCATURĂ A COSTURILOR AFERENTE PASULUI "1 b".
ÎN CAZ CONTRAR, AVEŢI DREPTUL DE A SOLICITA INSTANŢEI
RETRAGEREA ACŢIUNII DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ PRIN CERERE SCRISĂ, OLOGRAFĂ ŞI SEMNATĂ (DOUĂ EXEMPLARE) CE TREBUIE ÎNREGISTRATĂ PERSONAL LA TRIBUNALUL BUCUREŞTI - SECŢIA A VIII-A "CONFLICTE DE MUNCĂ ŞI ASIGURĂRI SOCIALE".

      Biroul Operativ Filiala 1/Sector 3