duminică, 22 aprilie 2012

COMUNICATUL NR.15/2012 AL DEPARTAMENTULUI JURIDIC

Comunicatul nr. 15 din 06.04.2012


I. CU PRIVIRE LA DECIZIILE CURTII CONSTITUTIONALE NR. 223 SI 224 DIN 13.03.2012
          Revenim asupra subiectului intrucat am intrat in posesia unor informatii recente. In Monitorul Oficial nr. 0256/18.04.2012 a fost publicata Decizia Curtii Constitutionale 223/13.03.2012  (prin care s-a precizat ca art 259, alin (2) din Legea 95/2006, privind reforma in domeniul sanatatii, este constitutionala numai in masura in care contributia de 5,5%  se aplica la partea de pensie care depaseste suma de 740 lei si nu intregului cuantum al pensiei). Prin urmare, casele de pensii vor reconsidera modul de calcul al contributiei de 5,5% incepand cu luna mai a.c. Problema care se ridica insa se refera la faptul daca ceea ce s-a incasat in mod abuziv din 01.01. 2011 si pana in prezent se va restitui sau nu. Din informatiile pe care le-am avut saptamana trecuta de la casele de pensii sectoriale, rezulta faptul ca aceste sume se vor returna, fara vreo interventie din partea pensionarilor.
          Reprtezentanti ai Casei Nationale de Pensii Publice, prin aparitiile in mass media din zilele de 18 si 19.04.12, sprijindu-se pe precizarile Curtii Constitutionale, in sensul ca deciziile acesteia se aplica numai pentru viitor, au dat de inteles ca nu vor fi returnate sumele de bani incasate practic in mod neconstitutional.
          Departamentul Juridic, in sedinta din 19.04.a.c., a analizat  situatia si a stabilit redactarea unor scrisori catre casele de pensii sectoriale prin care se solicita informatii legate de modul in care se vor recupera sumele de bani incasate de la pensionari in mod abuziv in perioada 01.01.2011 – 01.05.2012. Scrisorile respective urmeaza sa fie propuse spre aprobare si semnare presedintelui SCMD.
           In situatia in care raspunsul caselor de pensii sectoriale va fi negativ, in sensul ca sumele respective de bani nu vor face obiectul unei restituiri, Departamentul Juridic va demara demersurile necesare pentru pregatirea unei actiuni in instanta de judecata.
          
II. PREMIERA LA CURTEA DE APEL BUCURESTI: SOLUTIE FAVORABILA IN DOSARUL CIVIL NR. 10869/3/2011

          Semnalam cu mare placere sentinta de mai jos!    Mentionam ca pe fond actiunea a fost respinsa.  Remarcam ca instanta de apel a modificat in totalitate sentinta instantei de fond. Redam mai jos  solutia Curtii de Apel Bucuresti (la primirea comunicarii scrise, aceasta va fi postata pe site): 

Solutie: Admite recursul. Modifica in tot sentinta recurata in sensul ca: Admite actiunea. Anuleaza deciziile de recalculare a pensiilor reclamantilor, emise in temeiul dispozitiilor Legii nr. 119/2010 si HG nr. 735/2010. Mentine deciziile de stabilire a pensiei de serviciu emise in temeiul Legii nr. 164/2001, a Legii nr. 179/2004 sau a Decretului nr. 214/1977 (dupa caz) platita in decembrie 2010. Obliga parata la plata catre reclamanti a diferentelor dintre pensia de serviciu platita in decembrie 2010 si cea recalculata conform Legii nr. 119/2010 si HG nr. 735/2010, de la 01 01 2011 si pana la repunerea in plata a pensiei initiale sau pana la emiterea unei noi decizii de recalculare, diferente actualizate cu dobanda legala si cu indicele de inflatie la data platii efective a pensiei initiale, in masura in care pensiile din decembrie 2010 nu au fost deja reluate in plata in temeiul OUG nr. 1/2011. Irevocabila.

III. CU PRIVIRE LA PROCESELE PE REGULARIZAREA PENSIILOR

            Membrii SCMD care doresc sa fie informati in legatura cu o sertie de concluzii ce au rezultat din pregatirea si desfasurarea primelor procese pe regularizare, aflate pe rolul TM Buc in perioada 13 – 20.04 a.c., sunt rugati sa consulte site-ul departamentului unde se afla postat un material in acest sens.

Anexa:

 Nota: Continutul comunicatului a fost aprobat in sedinta Dep. Jur. din 19.04 a.c.
           
Seful Departamentului Juridic
Col. (r) Monica CALOIAN

COMUNICATUL NR.14/2012 AL DEPARTAMENTULUI JURIDIC

Comunicatul nr. 14 din 06.04.2012

                             I.MODUL DE CONTESTARE A DECIZIILOR DE REGULARIZARE
             Pentru membrii de sindicat care doresc sa conteste în instanța de judecată deciziile de regularizare a pensiei, Departamentul Juridic a  postat pe site în 05.04.2012, ora 19.15, un anunț prin care aduce la cunoaștința celor interesati variantele și modul de acțiune al membrilor SCMD pentru fiecare situație în parte.
             În cazul variantei a doua, consilierii juridici din cadrul filialelor care doresc să reprezinte în instanță colegi de-ai nostri, sunt rugați să solicite din timp Departamentului Juridic împuternicirile din partea președintelui SCMD.

II. CU PRIVIRE LA DECIZIILE CURTII CONSTITUTIONALE NR. 223 SI 224 DIN 13.03.2012
            În temeiul art.146 lit.d) din Constituţie, Curtea Constituţională s-a pronuntat asupra excepţiilor de neconstituţionalitate referitoare la dispoziţiile art. 259 alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, adoptand deciziile 223 şi 224 din 13 martie 2012.  Cu unanimitate de voturi, Curtea Constituționala a constatat că dispoziţiile respective sunt constituţionale în măsura în care se interpretează în sensul că procentul de 5,5 se aplică numai asupra veniturilor din pensii care depăşesc 740 de lei. Conform alin.(2) al art. 259 din Legea nr. 95/2006, “pentru pensionari contributia datorată de acestia se aplică numai la veniturile din pensiile care depășesc limita supusă impozitului pe venit, se calculează pentru diferența între cuantumul pensiei și această limită și se virează odată cu plata drepturilor banești asupra cărora se calculează de către cei care efectuează plata acestor drepturi”.
             Menționăm faptul ca deciziile Curții Constituționale nu se aplica nemijlocit de sine stătător în practică, ele sunt încorporate in cuprinsul unor legi, hotărari de guvern sau ordine de miniștri. Dupa publicarea deciziilor Curții Constituționale în Monitorul Oficial, legiuitorul este obligat să ia măsurile de corecție în sensul celor decise de Curte. Aproape cert așa se va întampla și de aceasta data. Dacă, din motive pe care nu le putem intui la acest moment, legiuitorul nu va lua măsurile care se impun, pentru modificarea actului normativ respectiv, atunci vom avea libertatea de a ne adresa instanței de judecată.


                      III. ACTIUNEA PENTRU CEDO IN PASUL 1a
            Casa de avocatura Gîlcă&Vasiliu a făcut următoarea ofertă - pentru membrii de sindicat care NU sunt sub incidența contractelor încheiate între SCMD și casa de avocatura respectivă – în legătură cu acțiunea la CEDO:
-         200 ron+tva - pentru formularea acțiunii;
-         300 ron+tva - în cazul în care cererea va fi admisă.
 Documentele necesare pentru formularea acțiunii:
-împuternicirea avocațială (semnată de fiecare din cei 5 petenți menționați în ea) – formularele vor fi trimise la filiale de către casa de avocatură;
- Copia deciziei de pensionare sub imperiul legii anterioare Legii nr. 119/2010;
- Copia deciziei de recalculare a pensiei;
- Copia hotărârii defavorabile, definitivă și irevocabilă, pronunțată de curtea de appel;
- Copia/copiile talonului/taloanelor de pensiei (unul din perioada nov-dec 2010 si cel din ian 2012).
        În situația în care sunt membrii de sindicat care doresc să dea curs ofertei făcută de avocați, BO al filialei va completa tabelul trimis în anexă, îl va expedia pe adresa Departamentului Juridic, ulterior va primi împuternicirea avocațială trimisă de avocat, va cere petenților să o semneze și apoi va trimite pe adresa Casei de avocatură (Bdul C. Coposu, nr. 4, Bl 105A, sc. 4, et. 3, ap. 99, sector 3, București) documentele menționate mai sus împreună cu chitanța doveditoare a plății onorariului.

Anexa: Tabelul nominal cu membrii de sindicat care doresc să se adreseze CEDO în pasul 1a.

 Nota: Continutul comunicatului a fost aprobat in sedinta Dep. Jur. din 05.04 a.c.
                Următoarea ședință a departamentului va avea loc pe 19.04 a.c.
Seful Departamentului Juridic
Col (r) Monica CALOIAN

LA MULTI ANI !

CU OCAZIA SARBATORII SFANTULUI GHEORGHE, TUTUROR MEMBRILOR FILIALEI 1 SECTOR 3 CARE POARTA ACEST NUME SAU DERIVATE ALE LUI LE URAM SANATATE, RABDARE SI LUMINA IN SUFLET.

BIROUL OPERATIV AL FILILALEI 1 SECTOR 3 SCMD

vineri, 13 aprilie 2012

PROGRAM FILIALA 1 SECTOR 3

FIIND ZI DE SARBATOARE, LUNI 16.04.2012 NU SE LUCREAZA CU PUBLICUL.

 Biroul Operativ F1S3 SCMD

INTALNIRE CNSC - USL

BUNA ZIUA,
Va informam ca miercuri, 18.04.2012, va avea loc in Bucuresti o intalnire la varf intre reprezentantii Consiliului National al Societatii Civile (CNSC) si USL, avand ca scop incheierea Contractului Social propus de CNSC.
Reprezentantii mass media care doresc sa participe la eveniment sunt rugati sa ia legatura, pentru acces in Palatul Parlamentului,  cu organizatorii, la telefon: 0724525288 sau e-mail: https://mail.google.com/mail/h/uxtsruuodpmo/?&v=b&cs=wh&to=jan.poenaru@gmail.com .
Trimitem in atas:
  1. Comunicatul de presa al Consiliului National al Societatii Civile privind intalnirea la varf CNSC-USL;
  2. Invitatia USL pentru acest eveniment (in calitate de organizator)
  3. Lista cu obiectivele CNSC care vor face obiectul negocierilor pentru incheierea Contractului Social.
  4. Afisul manifestatiilor publice pe care CNSC le va desfasura pe data de 1 Mai a.c.
Tuturor, Sarbatori fericite!
Cu stima,
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD)
Coordonator Secretariat General
Lt. col. (r) Rinciog Dumitru
Telefon 0736600961

COLABORARE CU PRODEMO

Subiect: Urmare La nota interna nr. 1412/23.03.2012 - precizari privind solicitarea
de colaborare cu Partidul PRODEMO
Urmare la nota intema nr. 1412/23.03
promovarea obiectivelor CNSC in campania de alegeri locale
contactarii de catre reprezentantii Partidului PRODEMO,
urmatoarele:
1. Partidul PRODEMO se ofera sa includa pe listele sale de candidati in alegerile
locale pe membrii SCMD care doresc si pot sa candideze pentru anumite functii
in cadrul administratiei publice locale. Daca exista doritori, tinand cont de faptul
ca SCMD are membri in randul tuturor partidelor din Romania, BO ale filialelor
SCMD vor trimite, pana la data de 20.04
datele si documentele necesare inscrierii candidatilor pe listele ce se vor inainta la
Birourile electorale de circumscriptii, de catre Partidul PRODEMO, astfel :
a. Gradul, numele si prenumele ;
b. Locul si data nasterii ;
c. Domiciliul, conform actului de identitate ;
d. Ocupatia;
e. Profesiunea si apartenenta politica ;
f. Declaratia de acceptare a candidaturii (in fisier separat, cf
art. 45);
g. Oferta/programul electoral (in fisier separat)
h. CV, model european (in fisier separat).
.2012, respectiv «Planul de actiune pentru- iunie 2012» si in urma· va supunem atentiei.2012, la Secretariatul General al SCMD,. Legii 67/2004,


Partidului PRODEMO, va puteti adresa dl. Gl. Mr. (r) Nicolae ROMAN - telefon
0722307790
3. Daca exista membri de sindicat propusi pe listele altor partide sau aliante
electorale gen USL ori candidati independenti la alegerile locale, va rugam sa
informati Secretariatul General, cu aceleasi date mentionate la pct.l. Este
important sa stirn ce membri SCMD candideaza, cu ce sanse si pe ce liste.
4
analiza situatia centralizata, transmisa de filiale.
Pentru informatii si date de contact ale organizatiilor teritoriale si centrale ale, e-mail: nicolaenroman@yahoo.com .. Comitetul Director al SCMD se va intruni in jurul datei de 23.04.2012 pentru a
Presedinte SCMD
Col (r) dr. Mircea Dogaru

vineri, 6 aprilie 2012

RETRAGERE DIN COMITETUL DIRECTOR AL SCMD






joi, 5 aprilie 2012


RETRAGERE DIN COMITETUL DIRECTOR AL SCMD

---------- Mesaj redirecţionat ---------- De la: Marian Tudor Data: 2 aprilie 2012, 21:57 Subiect: Comunicat Către: Sindicatul Militarilor
Rog transmiteti presedintelui SCMD.
Cu multumiri,
Marian TUDOR

PRESEDINTELUI SCMD
Domnule presedinte,

Va informez ca incepand cu data de 02.04.2012 ma retrag din functia de vicepresedinte al SCMD.
Motivez aceasta hotarare din dorinta expresa de a nu mai“deranja” anumite personalitati din sindicat , personalitati preocupate mai mult de grija mea decat de bunul mers al sindicatului si de gasirea celor mai eficiente masuri pentru solutionarea gravelor probleme ale SCMD.
Cu aceasta ocazie va solicit sa atrageti atentia celor pe care i-am “deranjat” sa inceteze cu jignirile transmise indirect si cu analizele facute pe la toate bodegile si colturile rau famate din Bucuresti asupra activitatii mele pe linie de sindicat.
In speranta ca sindicatul va trece intr-o etapa superioara a evolutiei sale va multumesc pentru sprijin.
Col(r) Marian TUDOR

miercuri, 4 aprilie 2012


COMUNICATUL CONSILIULUI DE COORDONARE A FILIALELOR SCMD A MUN. BUCURESTI SI JUD. ILFOV

COMUNICATUL
CONSILIULUI DE COORDONARE A FILIALELOR SCMD A MUN. BUCURESTI SI JUD. ILFOV IN LEGATURA CU MATERIALUL POSTAT PE SITE-UL SCMD DE VICEPRESEDINTELE CD PRICINA VALERIU DENUMIT “ MICA SCHITA DE SCENARIU”
ADEVARATA SCHITA DE SCENARIU
Motto : “ PROSTIA ESTE INFINIT MAI FASCINANTA DECAT INTELIGENTA. INTELIGENTA ARE LIMITELE EI, PE CAND PROSTIA NU
<!--[if !supportLists]-->1. <!--[endif]-->In conformitate cu prevederile art.12 litera I, art.28(1) din Statutul SCMD si art.39 litera f aln.4 din ROF-ul SCMD, in data de 17 august 2011 s-a decis constituirea Consiliului de Coordonare a filialelor din Bucuresti si ilfov , structura unitara, fara personalitate juridica si fara a aduce atingere filialelor de sector. Mai mult, in data de 28 decembrie 2011 CD a aprobat constituirea Consiliilor Consultative pe zone geografice, Bucuresti si Ilfov.
Deci afirmatiile facute la punctele 9 si 10 din documentul produs de Pricina Valeriu sunt fara acoperire “structura paralel autoimpusa – fara autoritate decizionala reala si fara vreun temeistatutar” si “ paralel autoinstalata” demonstreaza fara echivoc necunoasterea prevederilor statutare , precum si a hotararilor CD, din care face parte.
<!--[if !supportLists]-->2. <!--[endif]-->Nu dorim sa comentam punctele 1 – 6 din “mica schita” , nu ca nu le-am intelege , ci pentru ca acestea reprezinta doar niste divagatii fara suport ale unei persoane specializata in arta manipularii si in “ dezvaluiri libere”
<!--[if !supportLists]-->3. <!--[endif]-->Acest “ grup solidar, contestator, vesnic nemultumit, vesnic pretinzator de altceva si altcumva “ nu a facut decat sa solicite o comunicare interna si publica transparenta care sa vizeze intarirea fortei SCMD , continuarea eforturilor pentru schimbarea atitudinii societatii fata de SCMD si relizarea obiectivelor numai in interesul membrilor sai.
<!--[if !supportLists]-->4. <!--[endif]-->Grupul mentionat cu “ carente de ordin cultural sau profesional “ este de fapt format din presedintii filialelor din Bucuresti si Ilfov, oameni cu o inalta tinuta morala si profesionala , alesi in mod democratic si statutar de membrii fondatori ai filialelor. Presedintii filialelor cer in mod imperativ explicatii si probe la caracteristicile defaimatoare si jignitoare formulate, in mod intentionat , de un om ce a varsat celebrele “ lacrimi basesciene” in octombrie 2011 cu ocazia CNR de la Alba Iulia, demonstrand prin aceasta ca dizablitatile si “ labilitatile emotional – comportamentale” mentionate sunt de fapt “ frustrarile generate de o inexplicabila supraevaluare” a persoanei semnatare.
<!--[if !supportLists]-->5. <!--[endif]-->La data de 07 februarie 2012 a avut loc o discutie spontana cu reprezentanti din “ linia a treia(!)” ai MAI, respectiv cu secretarul de stat , chestor pr. Dl. Guran Lucian, dialog ce nu a fost pregatit si aprobat de CD ( desi a participat presedintele SCMD). Spontaneitatea rezulta din faptul ca la momentul discutiilor presedintele SCMD nu a putut prezenta , in scris, setul de probleme cu care se confrunta membrii SCMD din MAI, problematica scrisa fiind depusa a doua zi. Cu atat mai mult, nici in prezent, nu se cunoaste punctul de vedere al MAI la problemele prezentate.
La solicitarea membrilor de sindicat, prin BOp ale filialelor si dorind sa nu repetam improvizatia de dialog Consiliul de Coordonare, in sedinta ordinara din 21 februarie 2012, a hotarat sa adreseze o solicitare CD cu privire la demararea unor discutii cu reprezentantii MApN , prezentand inclusiv punctajul si tematica discutiei, in similitudine cu cele prezentate in 08 februarie 2012 la MAI. MApN, luand act de solicitarea SCMD, a delegat pentru discutii pe secretarul de stat dl. Vasile Mihail OZUNU. Presedintele SCMD a refuzat dialogul la acest nivel.
Deoarece problemele ce urmau a fi prezentate reprezentau , de fapt, solicitarile membrilor de sindicat nu numai din Bucuresti si Ilfov ci si din tara ( Craiova, Brasov, Constanta, s.a. ) Consiliul de Coordonare in sedinta din 06 martie 2012 a hotarat sa dialogheze in conditiile mai sus mentionate , delegand un numar de patru persoane, asa cum reiese si din comunicatul prezentat dupa intalnire.
Consideram lipsa totala de corectitudine si respect din partea conducerii SCMD sau numai a unuia dintre vicepresedinti ( lasand la o parte bietele emanatii tribale ale unui frustrat vis a vis de cei patru participanti la intalnire ) prin prezentarea intalnirii ca o actiune de fronda sau ca o cedare lipsita de onoare si demnitate din partea noastra.
Poate am gresit cu aceasta totala transparenta si nu am actionat ca impricinatul vicepresedinte al SCMD care “ a deschis usa “ la nivelul 1 al MApN, discutand cu ministrul apararii probleme necunoscute sindicalistilor.
Noi presedintii filialelor din Bucuresti si Ilfov suntem pusi in postura de a nu lua in seama elucubratiile josnice si nefondate ale unui jurnalist expirat care a participat la manifestarile organizate, de obicei….. prin absenta, si sa asiguram pe colegii nostri sindicalisti ca vom actiona in continuare pentru respectarea documentelor programatice ale sindicatului, pentru tansparenta, corectitudine si unitate.
In incheiere ii transmitem impricinatului scenarist multa sanatate, toate cele bune si spre luare aminte nu o “zicere” proprie ci o maxima: “ CE BINE E SA NU FACI NIMIC SI ASTA FOARTE INCET SI DACA SE POATE SI PE BANI “
SEMNEAZA
PRESEDINTII FILIALELOR DIN mun. Bucuresti si jud. Ilfov

DE LA DEPARTAMENTUL JURIDIC

Comunicatul nr. 14 din 06.04.2012

                             I.MODUL DE CONTESTARE A DECIZIILOR DE REGULARIZARE
             Pentru membrii de sindicat care doresc sa conteste în instanța de judecată deciziile de regularizare a pensiei, Departamentul Juridic a  postat pe site în 05.04.2012, ora 19.15, un anunț prin care aduce la cunoaștința celor interesati variantele și modul de acțiune al membrilor SCMD pentru fiecare situație în parte.
             În cazul variantei a doua, consilierii juridici din cadrul filialelor care doresc să reprezinte în instanță colegi de-ai nostri, sunt rugați să solicite din timp Departamentului Juridic împuternicirile din partea președintelui SCMD.

II. CU PRIVIRE LA DECIZIILE CURTII CONSTITUTIONALE NR. 223 SI 224 DIN 13.03.2012
            În temeiul art.146 lit.d) din Constituţie, Curtea Constituţională s-a pronuntat asupra excepţiilor de neconstituţionalitate referitoare la dispoziţiile art. 259 alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, adoptand deciziile 223 şi 224 din 13 martie 2012.  Cu unanimitate de voturi, Curtea Constituționala a constatat că dispoziţiile respective sunt constituţionale în măsura în care se interpretează în sensul că procentul de 5,5 se aplică numai asupra veniturilor din pensii care depăşesc 740 de lei. Conform alin.(2) al art. 259 din Legea nr. 95/2006, “pentru pensionari contributia datorată de acestia se aplică numai la veniturile din pensiile care depășesc limita supusă impozitului pe venit, se calculează pentru diferența între cuantumul pensiei și această limită și se virează odată cu plata drepturilor banești asupra cărora se calculează de către cei care efectuează plata acestor drepturi”.
             Menționăm faptul ca deciziile Curții Constituționale nu se aplica nemijlocit de sine stătător în practică, ele sunt încorporate in cuprinsul unor legi, hotărari de guvern sau ordine de miniștri. Dupa publicarea deciziilor Curții Constituționale în Monitorul Oficial, legiuitorul este obligat să ia măsurile de corecție în sensul celor decise de Curte. Aproape cert așa se va întampla și de aceasta data. Dacă, din motive pe care nu le putem intui la acest moment, legiuitorul nu va lua măsurile care se impun, pentru modificarea actului normativ respectiv, atunci vom avea libertatea de a ne adresa instanței de judecată.


                      III. ACTIUNEA PENTRU CEDO IN PASUL 1a
            Casa de avocatura Gîlcă&Vasiliu a făcut următoarea ofertă - pentru membrii de sindicat care NU sunt sub incidența contractelor încheiate între SCMD și casa de avocatura respectivă – în legătură cu acțiunea la CEDO:
-          200 ron+tva - pentru formularea acțiunii;
-          300 ron+tva - în cazul în care cererea va fi admisă.
 Documentele necesare pentru formularea acțiunii:
-împuternicirea avocațială (semnată de fiecare din cei 5 petenți menționați în ea) – formularele vor fi trimise la filiale de către casa de avocatură;
- Copia deciziei de pensionare sub imperiul legii anterioare Legii nr. 119/2010;
- Copia deciziei de recalculare a pensiei;
- Copia hotărârii defavorabile, definitivă și irevocabilă, pronunțată de curtea de appel;
- Copia/copiile talonului/taloanelor de pensiei (unul din perioada nov-dec 2010 si cel din ian 2012).
        În situația în care sunt membrii de sindicat care doresc să dea curs ofertei făcută de avocați, BO al filialei va completa tabelul trimis în anexă, îl va expedia pe adresa Departamentului Juridic, ulterior va primi împuternicirea avocațială trimisă de avocat, va cere petenților să o semneze și apoi va trimite pe adresa Casei de avocatură (Bdul C. Coposu, nr. 4, Bl 105A, sc. 4, et. 3, ap. 99, sector 3, București) documentele menționate mai sus împreună cu chitanța doveditoare a plății onorariului.

Anexa: Tabelul nominal cu membrii de sindicat care doresc să se adreseze CEDO în pasul 1a.

 Nota: Continutul comunicatului a fost aprobat in sedinta Dep. Jur. din 05.04 a.c.
                Următoarea ședință a departamentului va avea loc pe 19.04 a.c.
Seful Departamentului Juridic
Col (r) Monica CALOIAN


COL (r) Luminita Petrescu, secretar al Filialei 1 Sector 3

 

miercuri, 4 aprilie 2012


Retragere din Comitetul Director al SCMD

---------- Mesaj redirecţionat ----------
De la: Marian Tudor
Data: 2 aprilie 2012, 21:57
Subiect: Comunicat
Către: Sindicatul Militarilor



Rog transmiteti presedintelui SCMD.

Cu multumiri,

Marian TUDOR

PRESEDINTELUI SCMD



Domnule presedinte,

Va informez ca incepand cu data de 02.04.2012 ma retrag din functia de vicepresedinte al SCMD.

Motivez aceasta hotarare din dorinta expresa de a nu mai“deranja” anumite personalitati din sindicat , personalitati preocupate mai mult de grija mea decat de bunul mers al sindicatului si de gasirea celor mai eficiente masuri pentru solutionarea gravelor probleme ale SCMD.

Cu aceasta ocazie va solicit sa atrageti atentia celor pe care i-am “deranjat” sa inceteze cu jignirile transmise indirect si cu analizele facute pe la toate bodegile si colturile rau famate din Bucuresti asupra activitatii mele pe linie de sindicat.

In speranta ca sindicatul va trece intro etapa superioara a evolutiei sale va multumesc pentru sprijin.



Col(r) Marian TUDOR

DECIZII DE REGULARIZARE --ANUNT IMPORTANT


joi, 5 aprilie 2012

IN ATENTIA MEMBRILOR SCMD CARE AU PRIMIT DECIZII DE REGULARIZARE A PENSIILOR


ANUNT IMPORTANT
       Membrii SCMD care au primit decizii de  regularizare privind “recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlu de prestatii de asigurari sociale” si doresc sa conteste aceste documente cu titlu executoriu la instanta de judecata (prin actiuni separate)  in termen de 15 zile  calendaristice de la data comunicarii (data de pe stampila  postei), pot opta pentru una din urmatoarele trei variante:
1.     Reprezentarea prin avocatul care a formulat actiunea in anulare a Deciziei de revizuire. Casa de avocatura Gilca&Vasiliu a stabilit insa urmatorul  onorariu, per persoana: 300 ron+tva (pentru membrii SCMD) si 1000 ron+tva (pentru actiuni individuale, in afara SCMD)
2.     Reprezentarea prin consilierii juridici ai SCMD (numai pentru membrii de sindicat): Cheltuielile ocazionate de reprezentarea in instanta  au fost stabilite la valoarea de 50 ron, per persoana. Precizam ca reprezentarea in instanta pentru actiunile formulate in alte localitati decat Bucuresti se poate face de catre consilierii juridici ai filialelor in baza unor delegatii semnate de presedintele SCMD sau de catre consilieri juridici ai SCMD din Bucuresti cu conditia acoperirii cheltuielilor de transport, la fiecare termen de judecta.
3.     Reprezentarea personala. Membrii SCMD au si aceasta optiune, in baza modelului de contestatie/cerere de chemare in judecata oferit de sindicat.

Instanta competenta este cea la care s-a deschis/se afla actiunea de baza (contestarea deciziei de revizuire), respectiv tribunalul teritorial, sectia conflicte de munca. Solutia data in instanta este supusa cailor de atac, iar onorariile acopera si aceasta faza procesuala.

Membrii SCMD care doresc sa deschida actiunea prin avocat vor prezenta la sediul filialei de care apartin, 3 xerocopii ale: Deciziei de regularizare (incl anaxa), plicului in care au primit decizia, actului de identitate. Documentele vor fi transmise avocatului insotite de chitanta cu plata onorariului, acestia urmand sa pregateasca si sa promoveze actiunea in instanta.
Membrii de sindicat care doresc sa fie reprezentati de consilierii juridici ai SCMD, vor depune personal la instanta, in doua exemplare, documentele precizate mai sus, la care se adauga cererea de chemare in judecata (a carui model este prezentat mai jos). Pe al treilea exemplar al dosarului, registratura instantei va aplica stampila de primire a documentelor, cu mentiunea datei respective, numarului de inregistrare a dosarului si termenul fixat de instanta. La depunere este obligatoriu sa prezentati, in original, actul de identitate. Dosarul inregistrat la instanta (ex nr. 3) se va preda la Departamentul Juridic al SCMD.
Modelul de contestare/cererea de chemare in judecata (contestarea se face direct in instanta, in termen de 15 zile de la comunicare) se afla mai jos:

………………………………………………………………………………………………

Tribunalul ………………………
Sectia a ….. Civila

DOMNULE  PRESEDINTE 
          Subsemnatul …………………………………………. domiciliat in …………………….., cnp ……………….., posesor al CI/BI seria ……. nr …………., eliberat de ………….., la data de  …………….., in  contradictoriu  cu  Casa de pensii  sectoriala   a …………  cu sediul in ………………..,  str. …………….., nr. …, sector …., (in continuare intimat-creditor) formulez prezenta:

CERERE DE SUSPENDARE A  EXECUTARII  SILITE
pornita la  cererea intimatului – creditor   in baza titlului  executoriu, respectiv  Deciziei de regularizare  nr……. din ……….. privind recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlul de prestatii de asigurari sociale, comunicata la data de ………..,   pana la solutionarea actiunii civile formulate  impotriva Deciziei  de revizuire  a pensiei nr. …… din ………….. , emisa de ……………………ce face obiectul dosarului  nr. ………………… aflat pe  rolul …………………,  cu termen  de judecata  la data  de ……………...

MOTIVELE DE  FAPT
         Decizia de regularizare nr. ……  din ………….  a stabilit, in conformitate cu prevederile art 6 alin. (1) si (2) din OUG nr. 1/2011 si in baza Deciziei de revizuire nr …….. din  ……………., ca in perioada ………………………
s-au platit si incasat necuvenit drepturi de pensiei in suma totala ……….. lei determinata conform buletinului de calcul anexat.
In temeiul art. 179  si art. 181 din Legea nr. 263/2010 s-a dispus recuperarea de la beneficiar (titularul deciziei de revizuire) suma de  ……….  lei, reprezentand drepturi incasate necuvenit in perioada ……………………………..
Aceasta regularizare reprezinta o noua diminuare a pensiei subsemnatului cu ……….. lei (…..% din cuantumul pensiei revizuite) si cu …….. lei (…...% din cuantumul pensiei stabilite la data pensionarii in baza legii anterioare Legii nr. 119/2010).
Fata de aceasta noua diminuare, consider ca ea este nejustificata si in consecinta formulez prezenta contestare a titlului executor (Decizia de regularizare  nr ….. din ……….) cu mentiunea ca anterior am formulat o actiune in instanta in constatarea nulitatii absolute a Deciziei de revizuire nr.  ….. din ……… emisa de Casa de pensii sectoriala a ……….., actiune care face obiectul dosarului nr.   ………….., cu termen de judecata la ………….., la sediul ………….. (Tribunal sau Curte de Apel)
Apreciez ca cererea mea de suspendare a Deciziei de regularizare nr.   …..  din ………. pana la solutionarea definitiva si irebocabila a cauzei ce face obiectul dosarului  nr. ……. …. (care are ca obiect contestarea deciziei de revizuire) este justificata din urmatoarele considerente:
-         prin prezenta actiune solicit instantei ca prin hotararea ce o va pronunta sa se suspende efectele Deciziei de regularizare, pana la solutionarea definitiva si irevocabila a actiunii in contestarea deciziei de revizuire. In aceste conditii, in aceasta cauza, instanta nu este chemata sa se pronunte decat asupra suspendarii efectelor  Deciziei de regularizare pe o perioada determinata - pana la solutionarea celuilalt dosar, rezultand ca se indeplineste conditia neprejudecarii fondului;
-         prin aceasta cerere, instanta nu se dezinvesteste de solutionarea fondului litigiului intrucat in prezenta cauza se va pronunta numai cu masuri provizorii, respectiv suspendarea efectelor deciziei de regularizare a pensiei pe o perioada determinata si relativ scurta de timp, rezultand ca se indeplineste conditia vremelniciei;
-         conform art. 581 C. Pr. Civ. sunt stabilite trei categorii de situatii care definesc urgenta necesara admiterii unei suspendari: pastrarea unui drept, prevenirea unei pagube iminente si inlaturarea piedicilor ce s-ar ivi cu prilejul unei executari silite.
Sub aspectul pastrarii dreptului, subsemnatul consider ca ma incadrez in aceasta situatie deoarece doresc sa mi se pastreze cuantumul pensiei pana la o solutie definitiva si irevocabila in dosarul contestarii Deciziei de revizuire.
Sub aspectul prevenirii unei pagube iminente si care nu s-ar putea recupera, precizez ca aceasta regularizare imi creeaza in mod direct si nemijlocit doua componente ale acesteia: lipsa mijloacelor de intretinere, ce va determina o degradare a calitatii vietii si sanatatii subsemnatului; imposibilitatea de a-mi achita lunar debitele pe care le am la …………
Mentionez ca la data la care am contractat aceste credite, pensia pe care o aveam pana la momentul decembrie 2010 era in cuantum de …….. fata de ……………, cat va rezulta in urma regularizarii. Tin sa precizez faptul ca aceasta regularizare va dura o perioada de timp suficient de lunga pentru ca eu sa pot face obiectul unor executari silite ale bunurilor mobile si imobile ce-mi apartin ca urmare a neachitarii la timp a debitelor (indiferent de natura lor: plata intretinerii, utilitati, rate banci etc.)
Precizez ca nu detin alte venituri suplimentare care sa acopere aceasta noua scadere a cuantumului pensiei in procent de ……..%, ca urmare a Deciziei de regularizare.

TEMEIUL  DE DREPT

Imi intemeiez cererea pe dispozitiile art. 403 C.proc. civ. si art. 172 si 173 din OG nr. 92/2003, privind Codul de procedura fiscala, republicat.
In sprijinul cererii mele arat ca pana in prezent s-au pronuntat hotarari judecatoresti, unele definitive si irevocabile, care atesta temeinicia contestarii deciziilor de revizuire emise de casele de pensii sectoriale, motiv pentru care consider ca regularizarea pensiei mele nu poate fi pusa in aplicare pana cand nu se constata existenta sau inexistenta nulitatii absolute a Deciziei de revizuire, pe care am contestat-o.
Fata de cele prezentate, solicit instantei admiterea prezentei cereri si suspendarea Deciziei de regularizare nr………  din ………, emisa de casa de pensii sectoriala a …….. pana la judecarea definitiva si irevocabila a dosarului nr.  …………, privind Decizia de revizuire.

Anexez in probatiune, in exemplarele necesare comunicarii (2 exemplare):
- Copia Deciziei de regularizare (incl anexa)  nr……..…din …………
- Copia plicului in care s-a primit decizia
- Copia actului de identitate
NOTA: pana la primul termen de judecata voi depune si Certificatul de grefa din care sa rezulte existenta pe rolul instantei a dosarului ce are ca obiect contestarea Deciziei de revizuire.

Data …………………….                                     Semnatura …………….


DOMNULUI  PRESEDINTE AL TRIBUNALULUI  ……………….   

Preluat de pe pagina Departamentului Juridic
Col (r) psih/jr Luminita Petrescu, secretar al Filialei 1 Sector 3