joi, 10 martie 2011

UNDE ESTI TU , TEPES DOAMNE…

,,Minciuni si fraze-i totul ce statele sustine,

Nu-i ordinea fireasca ce ei a fi susțin,

Averea sa le aperi, marirea si-a lor bine,

Ei bratul tau inarma ca sa lovesti in tine

Si pe voi contra voastra la lupta ei va man. “


Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii, in continutul careia am fost inclusi pe nedrept si noi, angajatii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, a instituit o grava ilegalitate si o batjocorire a unei intregi categorii socio-profesionale pe umerii careia statul roman si-a indeplinit o functie fundamentala. Legea a intrat in vigoare cu multiple vicii si inadvertente de ordin juridic si moral, dar si lingvistic.
Dupa efectele produse de Legea nr.119/2010 si a sa metodologie, articulata chinuit in H.G.nr.735/2010 ( efecte ce se mentin si dupa abrogare, materializate in deciziile emise de casele de pensii dupa 28.12.2010, si rama-se in vigoare) a urmat O.G.nr.1/2011 care confirma dictonul ‘’afara vopsit gardul, inauntru leopardul’’. Acest act normativ, rezultat al unei gandiri tipic “alba-neagra”, demonstreaza ca puterea actuala nu cedeaza si nu va ceda nimic din proiectul de desfiintare si umilire a pensionarilor militari. De ce atata incrancenare si ura fata de aceasta categorie de cetateni ? Pentru ca scoaterea noastra din sistemul militar va degreva statul de plata unor pensii “ nesimtite” dar indreptatite ca urmare a viitoarei legi ocupationale. Negocierile de aderare a Romaniei la N.A.T.O. au avut ca tema si aducerea soldelor militarilor romani la standardele tarilor membre. Scadenta se apropie si statul roman prin actualii politicieni aflati la guvernare, apeleaza la cacealmale ca sa reduca cat se poate efortul financiar. Astfel, rupe corpul militar in doua, militarii aflati in serviciu, care vor beneficia ( foarte bine ! ) de o crestere semnificativa a veniturilor si actualii pensionari militari care prin tavalugul de norme juridice emise in cascada nu mai au statutul de reservist, nu mai apartin sistemului militar, ei devin o categorie numita, beneficiari, asistati, pentru care ce se aplica militarilor in activitate nu li se mai aplica si lor. Ba, mai mult, ca sa-i determine pe unii sa taca, sa nu se manifeste impotriva acestor planuri si sa estompeze valul de proteste, unora chiar li s-au marit pensile, iar printre acesti “fericiti” s-au aflat si camarazi care nu au deslusit perversitatea masurii. Bucuria va fi scurta si boala lunga.
Institutionalizarea “ dreptatii sociale” in viziunea actualei puteri prin fraudata lege a sistemului unic de pensii, a avut ca principal obiectiv “ inghitirea” noastra in sistemul civil si stergerea statutului de militar in rezerva sau retragere la care suntem indreptatiti sa ne raportam . Aceasta lege dibolica ne umileste si ne dezonoreaza, acest act criminal ne anuleaza munca de o viata plina de privatiuni si sacrificii, ne fura drepturile legal obtinute, cu onoare si demnitate.
Sunt inca multi camarazi care nu au patruns talcul acestei legi perfide cu efect si mai periculos pentru viitor , anume ca ea naste precedentul de care se vor putea folosi in viitor alti netrebnici dispusi sa ne joace vietile la ruleta intereselor lor meschine. Acum, azi, aceasta lege marsava, poate, nu va lovi pe toti la fel, unii vor fi multumiti, dar viitorul este sumbru pentru toti.
Ignorarea unui principiu fundamental de drept, cel al neretroactivitatii si incercarea de a impune retroactivitatea prin tot felul de tertipuri cautate de asazisi specialisti in cotloanele jurisprudentei, va deschide calea nelegiuiri-lor viitoare. In plus, aceasta lege stabileste o formula de calcul si de actu-alizare a ,, ajutorului lunar ’’ care, practic decupleaza evolutia cuantumu-lui ,,ajutorului lunar” de cuantumul salariului, generand in timp decalaje ce vor conduce la mari inechitati si, implicit la continuarea umilirii noastre. Un fapt foarte periculos creat de acest precedent il reprezinta posibili-tatea ca alti aventurieri pseudopolitici, cu idei putine si fixe sa apeleze in viitor la alte recalculari, caci modelul odata folosit va da unda verde ,,ajus-tarilor negative’’ pana la valori derizorii. Odata incalcat dreptul la proprie-tate, garantat doar intre copertile Constitutiei, acest precedent este un model de cum se poate face politica de stat in interesul unui grup ce vre-melnic se afla la putere.
Cel putin ipotetic, conform modelului “RETROACTIVITATII” si filosofiei actualei puteri, este posibil ca in viitor cineva sa invoce modificarea criteriilor de cumparare a locuintelor aflate in fondul locativ de stat in anii ’90 si sa impuna recalcularea pretului de achizitie a acestor locuinte. Pare diabolic dar modelul folosit dupa formula retroactivitatii permiteastfel de nenorociri. Dar, sa revin la tema ce v-o supun atentiei, aceea a folosirii unor termeni in constructia textului legii sistemului unitar de pensii si ce se ascunde in spatele acestora. Concret, legiuitorul si-a insusit stilul perfid al autorului proiectului legii, oficializand termenul de AJUTOR LUNAR in locul mai potrivitului termen de PENSIE, si nu oriunde, ci acolo unde textul face referi-re la noi, militarii pensionari (art.6 al.1 pct.V) .Nu este intamplatoare si nici nevinovata aceasta obtiune stilistico- lingvistica, ci este o formula duplicita-ra aleasa cu buna stiinta. Cuvantul ,, ajutor’’ ocoleste generarea unor efecte juridice nedorite de legiuitor, ca in cazul folosirii cuvantului , pensie’’.
Aparent cele doua cuvinte nu sunt atat de diferite si la o citire rapida a textului nu provoaca probleme, aspect pe care a mizat autorul.
Prin folosirea termenului ,,ajutor lunar’’ militarului cu statut de pensi-onar i se fura, inca odata, calitatea lui, statutul social, negandu-i-se trecutul si umilindu-i prezentul si viitorul. Este inca o dovada ca legiuitorul autohton, in spiritul proastei si paguboasei traditii elaboreaza si valideaza legi cu con-tinut ambiguu, echivoc, cu scopul crearii unui mediu propice interpretarii aproximative a literei si spiritului legii, in stricta concordanta cu interesele de grup ale celor investiti vremelnic cu exercitiul autoritatii statului.
Ajutorul lunar cu care noi, cei de la art. 6 (V) suntem batjocoriti este , asa cum se citeste si se intelege, un ajutor si nu are aceeasi semnificatie cu pensia asupra careia actioneaza dreptul de proprietate. Ajutorul lunar ca orice ajutor, in functie de anumiti factori, se poate micsora, suspenda ori inceta, pe cand pensia prin efectul dreptului de proprietate impune oblig-tia platii. Termenul de AJUTOR LUNAR este folosit in textul legii la urmatoarele articole din care am citat cateva fragmente, astfel :
- art. 6 alin 1 pct. V ,, … cadrele militare trecute in rezerva ale caror rapor-turi de serviciu au incetat …beneficiaza de AJUTOARE LUNARE ce se asigura din bugetul de stat in conditiile legii “
- art. 27 alin 1 lit. c ,, …in sistemul public de pensii sunt contribuabili dupa caz : … si institutiile care efectueaza plata AJUTOARELOR in situatia per-soanelor prevazute la art. 6 alin 1 pct. V… “
- art. 35 alin 2 ,, Baza de calcul a contributiei de asigurari sociale pentru persoanele prevazute la art.6 alin 1 pct.V o constituie cuantumul AJUTORULUI LUNAR platit din bugetul de stat in conditiile legii “
- art. 44 pct. 4 ,, Calculul dobanzilor si penalitatilor de intarziere pentru institutia care efectueaza plata AJUTOARELOR LUNARE acordate persoa-nelor prevazute la art. 6 alin.1 pct.V … “ ; E - a - art. 98 alin 4 ,, Pentru persoanele prevazute la art. 6 alin 1 pct. V la determinarea punctajului lunar se utilizeaza cuantumul AJUTORULUI LUNAR care a constituit baza de calcul a contributiei la asigurarile sociale “
Am consultat DEX-ul unde am gasit urmatoarele definitii, intelesuri :
- ajutor = sprijin banesc, asistenta acordata cuiva / drept banesc acordat salariatului in cazul pierderii temporare a capacitatii de munca / asistenta , ocrotire, protectie / donatie ;
- pensie = suma de bani lunara ce se acorda persoanelor care au iesit din activitatea profesionala pentru limita de varsta . In atare conditii ma intreb si va supun atentiei dvs.,spre reflectare, de ce nu s-a uzat in textul legii de cuvantul pensie ?
Militarul pensionar, in rezerva sau retragere, este asezat in societate pe aceeasi treapta cu persoanele asistate social care fie au disabilitati, fie nu au muncit niciodata. Militarul devine prin aceasta lege un beneficiar al unui ajutor lunar acordat de un ,,stat milostiv”, un fel de cersetor ce asteapta cu mana intinsa mila celui pe care l-a servit ,,cu sacrificiul vietii “ . Este o rusine, este injositor, umilitor si revoltator ; aceasta lege este data conta celor ce i-au aparat fiinta, independenta si suveranitatea, ordinea si siguranta nationala. Intro alta ordine de idei, legea sistemului unitar de pensii stabileste ca ASIGURATUL este ,,persoana fizica pentru care ANGAJATORUL este obligat sa retina si sa plateasca contributia individuala de asigurari sociale … “ Asigurati sunt si persoanele la care se refera art.6 alin 1,pct.V care s-au aflat in raport juridic de serviciu cu statul roman in calitatea lui de ANGAJATOR, prin intermediul institutiilor din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale. Raportul de serviciu, ca orice raport juridic naste pentru parti drepturi si obligatii in conformitate cu legile in vigoare in timpul derularii lui. In temeiul legilor in vigoare pe toata durata raportului de serviciu, inclu-siv la momentul incetarii lui, asiguratii prevazuti la art.6 alin 1,pct V, si-au respectat obligatiile.
Acum, prin aceasta lege , statul roman recurge la o inselatorie, si modi-fica postfactum conditiile raportului de serviciu, mijloc prin care unilateral, in calitate de angajator nu mai respecta obligatiile fata de angajatul preci-zat de art.6 alin1 pct.V, argumentandu-si demersul prin folosirea unor ter-tipuri politicianiste si prin violarea jurisprudentei.. Situatia generata de cei care ne umilesc in loc sa ne respecte necesi-ta acum, nu mai tarziu, o rapida coagulare a energiilor noastre, pentru a corecta o inechitate impusa ilegal, corectie pe care noi trebuie sa o obtinm recurgand la mijloace legale. In conjuctura actuala este nevoie de unitate , este timpul sa strangem randurile in cadrul sindicatului nostru.

Va asteptam ! X

COL. (r) MARIN STELIAN M

VICEPRESEDINTE LA FILIALA 1, SECTOR 3 BUCURESTI